Sunday, March 04, 2007

Mon Pays - Aylmer, Sunday March 4, 2007

One of the oldest grand houses in townMon pays ce n'est pas un pays, c'est l'hiver
Mon jardin ce n'est pas un jardin, c'est la plaine
Mon chemin ce n'est pas un chemin, c'est la neige
Mon pays ce n'est pas un pays, c'est l'hiver

Rose arbour in our garden
La Maison Blanche My country isn't a country, it's winter
My garden isn't a garden, it's the plain
My road isn't a road, it's the snow
My country isn't a country, it's winter

The Barns Next Door
Mulberry Tree in the Garden Mon pays ce n'est pas un pays, c'est l'hiver
Mon refrain ce n'est pas un refrain, c'est rafale
Ma maison ce n'est pas ma maison, c'est froidure
Mon pays ce n'est pas un pays, c'est l'hiver

The Town Square Cenotaph My country isn't a country, it's winter
My refrain isn't a refrain, it's a gust of wind
My house isn't my house, it's the winter cold
My country isn't a country, it's winter

Mon Pays - Gilles Vigneault

No comments: